کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

683


بعد از دو یا سه ماه تحریم .. دیشب تحریم را دور زدیم و سر راه خانه پیچیدیم داخل کوچه تحریمی و ژامبون گوشت خریدیم و نان و از هم بدتر نوشابه سیاه ..

ساعت نزدیک 8 شب بود و من خسته‌تر از آن بودم که برم و حتی املت درست کنم ..

گوجه هم نیاز داشتیم تا ساندویج‌های ژامبون با خیار شورهای داخل یخچال، تکمیل بشن .. توی ماشین نشسته بودم و منتظر همسر .. سبد پیازهای میوه فروشی جلوی چشمهام .. و من با نگاهم دونه دونه پیازهای ریز سبد را سوا می‌کردم .. طبق شمارش چشمی بنده .. اونقدری پیاز ریز توی سبد بود که بشه زحمت ترشی پیاز را به جان خرید .. نتیجه اضافه شدن یک کیسه پیاز ریز سوا شده، به خریدهای دیشب بود .. و من، نه که هر سال شیش بار دارم ترشی پیاز می‌ذارم، از اون جهت حس کردم ترشی پیاز خون‌ام کم شده و حالا یه کیسه پیاز داریم و یه دبه و دیگر هیچ .. و یکی از کارهای امروزم اینه که برم بگردم ببینم چطور باید ترشی پیاز بذارم .. فقط اینقدری بلدم که باید پوستشون را بگیرم و یه بعلاوه روشون بزنم و همین ..


.

خیلی حس نرمالویی هست .. که بری قسط بدی و پیامکش بیاد که مانده معوقت فقط 6200 تومان هست .. با 370 تومان جریمه ..

این حس اسکروچانه اگر دست از سر من برمی‌داشت و یک تلرانس مثبت 10 هزار تومانی برای محاسباتم در نظر می‌گرفتم، الان مانده معوق و جریمه صفر می‌شد و اونوقت حس‌ام نرمالویی‌تر می‌شد ..

برم به همسر خبر بدم که رفتم کارتش رو تخلیه کردم توی حساب بانک و حالم هم خوبه، به سلامتی  ;)


نظرات 4 + ارسال نظر
دخملی 20 مهر 1393 ساعت 09:34

من الان خیلیییییییییی دلم ساندویچ ژامبون میخواد که!
برعکس تو من که این همه ترشی خورم اما ترشی پیاز اصلا دوست ندارم نمیدونم چرا! اما درست کردنش خیلی راحته...
پرداخت قسط با اینکه جیب ادم رو خالی میکنه اما نمیدونم چرا حس بعدش خوشحالیه!

عزیزم
ببین دوستم ژامبون اصلا خوب نیست و کلی هم ضرر داره

آره حس خوشحالیه غمناکی به آدم دست میده
خصوصا وقتی مجبور شی سفر کنسل کنی و خرید کنسل کنی و ...

شقایق 22 مهر 1393 ساعت 08:17

وااااای چه همه خوب ک این قسط تمام شد . :)))))
عاشق پیاز ترشی ام .چیز خاصی نمیخواد ک حتی به دلال خاصی هم نیاز نداره .اگه مزه اش رو ملس دوست داری ب کم نبات رو بذار توی سرکه و بجوشون و با ترشی قاتیش کن و حالش رو ببر.نمک هم خیلی کم بریز .به پیاز ک نمک بزنی زیادی نرم میشه ..البته ک این سلیقه ایه ...ولی من از اونجایی که پیاز ترشیم نمیمونه و زودی تمام میشه واسه همین ی کم میزنم بهش :)))
نوش جان:)

قسط تموم نشد شقایق تازه به روز شد
تا سال 1400 هست
وای خدای من .. چقدر کدبانو داریم ما .. تو .. نسیم .. دخملی .. سیندخت .. و ...
من نمک دوست دارم .. ولی ترشی پیاز نرم، نه .. پس نمک هم کم میریزم

اطلسی 22 مهر 1393 ساعت 10:37

اوه اوه نگو که دقیقا امروز همین کارو کرد و اسمسش برام اومد....ولی مانده معوق بر جای خود باقیست
اخ ژامبون میخوام

یعنی ما عجییییییب با گذشتیم‌ها .. و دل گنده

زهرای روزهای خوب پاییزی 23 مهر 1393 ساعت 09:34

به به پیاز ترشی...راستش من تا حالا ترشی درست نکردم ...معمولا ترشی برام میدن...بعد نیست تو خونه ما همسر ترشی خور نیست و منم ترشی اشتهامو هزار برابر میکنه راستیاتش دنبال ترشی نیستم اما خب اگه یه شیشه کوچولو از اون پیاز ترشیات بهم بدی با روی باز میپذیرم

عزیزدلم .. معلومه که از پیاز ترشی برات میذارم ..
واقعا واقعا ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد