کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

727

send را می زنم و وقتی تایید جیمیل را برای ارسال ایمیل مناقصـ..ـه میگیرم، نفس راحت میکشم و به صندلی تکیه میدم .. ساعت 4 بعد از ظهر هست .. هنوز نهار نخورده ام .. لیوان گلدار بزرگم را از چای پر میکنم و می شینم پای نوشتن ..

اتاق ساکت هست .. صدای دریل هم قطع شده و به یک باره از یک فضای پر سر و صدا به آرامش رسیده ام .. اگر حوصله م می اومد یک نسکافه با شیر فراوان درست میکردم .. این چند روز حسابی خسته شدم .. و در عین حال، حال خوب دارم .. خدا را شکر ..


دارم فکر میکنم اگر فردا را مرخصی باشم و در خانه بمونم چطور روزم میگذره .. میدونم جزو اصلی ترین کارهام پختن یک غذای حسابی برای شام هست .. شاید خورشت کرفس .. درست از وقتی نسبت سبزی های قورمه سبزی م جور در نمیاد و طعم قدیمی قورمه سبزی از خورشتم بر نمیاد، میلم به پختن خورشت کرفس بیشتر شده .. یک کرفس جا افتاده .. اونقدر جا افتاده که وقت پر کردن ظرف خورشت که میشه .. میبینی همون دو قاشق روغن زیتونی که برای طبخ غذا استفاده کرده ای اومده روی خورشت را پوشانده .. فقط یادم باشه برنجم را پر روغن تر درست کنم .. به یک ته دیگ خِش خِشیه پر روغن و چرب نیاز داریم .. هر دو تامون :)


بعد از چند روز کاری سخت .. گفتن از غذا می چسبه ..





پینوشت - بعضی وقتها .. وقتی از اول فکر کنی یه نفر مُرده .. خیلی بهتر و راحت تر از این هست که سایت خبری را چک کنی و ببینی طرف تازه امروز مُرد .. اون هم در تصادف رانندگی .. خیلی ناراحت شدم ..


یاد ذهـ..ـن زیبا بخیر ..







نظرات 3 + ارسال نظر
زهرای روزهای خوب پاییزی 5 خرداد 1394 ساعت 07:11

یه چیز بگم مسخره ام نمی کنی ؟؟؟؟من تا حالا خورشت کرفس درست نکردم با این که عاشقشیم هم من و هم همسر...تو اداره بسته بندی پاستوریزه کرفس وجود داره نمیدونم میشه بهش اعتماد کرد یا نه؟بعد اینکه تو برای سبزی اضافه تو خورشت کرفس کمی سبزی قرمه می ریزی یا چیز دیگه ای اضافه می کنی؟راستی یه سئوال دیگه په جوری با 2 ق روغن زیتون خورشت می پزی؟یعنی پیاز داغ رو چه میکنی؟(با روغن زیتون که نمی شه پیاز داغ کرد)بعد کرفس رو سرخ نمی کنی؟اها یه سئوال دیگه این که چاشنی کرفس شما چیه؟توش آب غوره می زنین؟ببخش این همه سئوال کردم..می خواهم ریسک کنم و یه بار خورشت گرفس بپزونم

نه بابا خوب چه اشکالی داره .. منم خیلی غذاها را تا حالا درست نکرده ام ..
من سبزی قورمه اضافه میکنم .. این رو تازگی دارم تست میکنم .. قبلا برگهای خود کرفس رو خیلی رو ریز میکردم و تفت میدادم و اضافه میکردم و یادم نیست گشنیز و جعفری میریختم ..
من روغن زیتونم رو برای سرخ کردن هم میتونم استفاده کنم .. توی برنج هم دارم میریزم ..
کرفس رو هم سرخ میکنم .. توی همون ظرف .. و گوشت هم چون گوسفندی استفاده میکنم خودش چرب هست و خورشت چرب تر میشه ..
دیشب آبغوره ریختم .. گاهی هم غوره ی بی هسته داشته باشم غوره میریزم .. چون ترشیش معرکه است ..
اتفاقا به نظرم کرفس کاملا خوش قلقه .. و حتما خوب از پسش بر میای .. من چند وقته دارم با کرفس تازه خورشت می پزم و مطلقا قابل مقایسه با کرفس فریزری نیست - به نظر من -
همین آخر هفته درست کن و حالش رو ببرید

دخملی 5 خرداد 1394 ساعت 13:33

به به خورش کرفس با ته دیگ خرچ خرچی... اییییی میچسبه...
کی مرده؟


جان نَش .. ریاضی دان و برنده جایزه ی نوبل ..
فیلم ذهن زیبا -a beautiful mind- رو اگر ندیده ای توصیه میکنم ببین .. داستان زندگی همین شخص هست .. و فیلم فوق العاده ایه .. محشرررررر ..

زهرای روزهای خوب پاییزی 6 خرداد 1394 ساعت 11:47

قاصدک می گن برای سرخ کردن روغن زیتون نریزید که....
ماهم عین شما خورشت کرفس درست می کنیم...با سبزی قرمه و چاشنی آبغوره
باید درست کنم این غذارو...یه بار ریسک کردم و خورشت آلو اسفناج پختم معرکه شد.عالی بود

این روغن زیتونی که من دارم رو میشه استفاده کرد ..
من تا حالا آلو اسفناج درست نکرده ام ..
پس تو کرفس بپز و منم آلو اسفناج

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد