کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

771

.. آه از این عمر کوتاه سفر ..

دیروز این موقع در حرم امام هشتم .. و امروز این موقع .. نشسته پشت میز در محل کار ..

سفر عالی بود .. آرامش و آرامش و آرامش .. فضای امن و لبریز از معنویت و نور ..

سفر عالی بود ..

حتی با وجود گرسنگی و سردرد و نیمه کاره گذاشتن دعای کمیل شب جمعه حرم ..

حتی با وجود تشدید سرما خوردگی ..

ذره ذره تزریق شده های سال های قبل را از درونم بیرون می ریختم .. هیچ تصور نمی کردم اگر پشت سر هم نماز نخوانم و قرآن نخوانم و حتی اشک نریزم .. یعنی از بهشت رانده شده ام .. و یعنی قدر فرصت را ندانسته ام .. و یعنی زائر خوبی نبوده ام .. و یعنی اینقدر دلم پاک و خالص نبوده که اشکی بجوشد ..

که بهشت همان جا بود .. و بهترین زیارت برای من .. با احوالات مختص خودم .. رفتن به زیر زمین حرم و نشستن و تکیه دادن به دیوار و نگاه دوختن به دریچه ای بود که اینطور توصیف شده بود "راه ورود فرشتگان ..." ..

ساعت ها می نشستم و نگاه میکردم .. و نفس های عمیق می کشیدم و با هر نفس دلم سبک تر می شد .. نماز می خواندم و ترجمه ی قرآن را میخواندم و مردم را نگاه میکردم و هیچ عجله ای برای رفتن نداشتم .. در سکوت و سکون .. قدم می زدم و عکس می گرفتم .. از زوایای مختلف حرم .. از همه جا .. به غیر از ضریح .. که تنها جای ثبت تصویر آنجا، ذهن و حافظه ام بود ..

از بهترین لحظات سفر بود .. وقت هایی که با همسر زیر سقف آسمان .. روی فرش های گسترده در صحن می نشستیم و از حس و حالمان می گفتیم .. و حتی نمی گفتیم .. و فقط نگاه می کردیم .. و غرق می شدیم در فضای معنوی حرم ..

خواستم بگویم تا به حال میزبانی به این مهربانی ندیده ام ..

 

نظرات 6 + ارسال نظر
اتا 4 اسفند 1394 ساعت 02:15

زیارت قبول، دلم لک زده برای مشهد، قاصدک من وقتی می خواستیم بریم فرودگاه که برگردیم فکر میکردم اگه پامو از حرم بیرون بزارم می میرم، انقدر ارامش می گرفتم از حرم، جای من دقیقا کنار قبر اقای نخودکی بود روبروی پنجره فولاد،یاد من بودی ؟

منم سخت از حرم بیرون میام .. ولی امید به برگشت دوباره حالم رو بهتر میکنه ..
یاد همه ی دوستام بودم عزیزم ..

آمارین 4 اسفند 1394 ساعت 20:10 http://amarin.persianblog.ir

جالبه من حرم میرم جز زیارت نامه هیچی نمیخونم. حتی اینبار به فکرم نرسید نماز زیارت باید بخونم. فقط میشینم و زل میزنم به فضا/ به معنویت اونجا. منم عاشق زیرزمینم عاشق اون فضای پر از حال خوب
زیارتت قبول دوستم

من راستش خیلی اهل زیارت نامه خوندن نیستم .. یعنی پیش نیومده ..
وااای خیلی فضای خوبی داره .. خیلی ..
مرسی عزیزدلم .. و همچنین برای شما ..

دخملی 5 اسفند 1394 ساعت 13:19

زیارت قبول عزیزم

مرسی عزییییییییزم

نفیس 6 اسفند 1394 ساعت 01:39 http://diarynafiis.persianblog.ir

قبول باشه قاصدک جون
دلم پر کشید برای این حس نابت و اون فضای معنویت خالص

مرسی عزیزم ..
ایشالا در بهترین وقت که برگشتی ایران، یه زیارت حسابی هم بری ..

شقایق 8 اسفند 1394 ساعت 08:18

چه همه خوب :) زیارتتون قبول دوست جانم .چه کیفی داره مشهد واقعا .یه حس خوبی داره .

سلااااااام .. شقایق عزیزم ..
مرسی ..

شقایق 8 اسفند 1394 ساعت 08:20

اینقدر که آتا نبود منم رمزشو یادم رفته .منم رمز میخام خب

آره آتا خیلی نبود .. باید بستنی مهمونمون کنه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد