کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

397

سال بعد به نظرم در ظالمانه ترین نوع تحویل ملت داده میشه .. آخه خدا رو خوش میاد دو روز از تعطیلات مصوب کشور بیفته پنجشنبه و جمعه .. بعدش اون 29 رو نمی فهمم چه صیغه ای یه .. یعنی 29 ام نیایم و بعد 30 ام بدویم بیایم شرکت .. چون زور داره واسه خاطر چند ساعت ته مونده سال 91 یه روز مرخصی بگیریم .. بعدش دوباره 12 و 13 فروردین افتاده وسط هفته .. یعنی در بهترین حالت .. یه 9 فروردین بین المرخصیعین !!!!!! میشه که ناچار جزو مرخصی ها حساب میشه .. عجب بابا !  

(قاصدک چرتکه به دست)

.

ولی امسال خعلی – مترادف با خیلی خیلی – دلم میخواد از چند روز جلوتر سفره هفت سین رو بچینیم  .. اصلا بدجور حس اش اومده زودتر به استقبال 92 برم .. 91 جان پوستی کندی از ما اون سرش ناپیدا .. برو خدا به همراهت .. فقط این روزهای آخر قربونت دست و پات رو بپا جایی گیر نکنه موندگار شی حال نداریم !!

.

کدبانوها لطفا لِم سبزه گذاشتن و تاریخ مناسبش رو بفرمایید .. شاید خدا هم بخواد و امسال خودم سبزه بذارم .. متشکرم :)))

 

نظرات 7 + ارسال نظر
اطلسی 14 بهمن 1391 ساعت 09:47

خیلی خوشمزه نوشتی عزیزم
من که سبزه نزاشتم تاحالا اما هفت سین پارسال مامانمو دیدی دیگه.پر و سبزززززززز.
از 20 عید خیس میکنه عدس رو و روزی چند بار ابشو خالی میکنه نگنده.بعد 2-3روز میریزه توی ظرف و پررررر پررر میکنه ظرف رو.روش قلمبه مبشه در این حد!بعد دستمال میندازه اونم دوبار در روز اب میده و بعد نیم ساعت اب رو خالی میکنه و دستمال مرطوب روش میندازه.کمی هم که جوونه زد افتاب میخواد هرروز که سبززز بشه و زرد بلند نشه !
والا من که حیفم میاد مثه مامان و خالم دو کیلو عدس خیس کنم

نوش جان ..
آره ماشالا ..
2 کیلووووووووووووو .. واقعا یه ذره سخته گذشتن از 2 کیلو عدس .. باز کاش خوب دربیاد ..
چه پروسه ای هم داره ..

مژگان یک دنیا عشق 14 بهمن 1391 ساعت 10:26

اوووووووف چه حساب کتابی کشیدی از 92
من تقویمشو ندارم:(
سبزه که حالا زوده.2-3 هفته به عید استارت بزن براش.
البته تصیم بگیر چه نوعی میخوای:عدس-ماش-گندم-شاهی و....
چون بعضی رشدش کند تره.
من هر سال بعد عروس یخودم انداختم.خوب هم شده شکر خدا
و همیشه هم عدس گذاشت.
اگر دقیق یادم باشه عدس یک 1هفته ای زودتر خوب درست بشه.بستگی به سردی و گرمی هوا هم داره البته.

آره واقعا ولی بدجور تعطیلی عید به هم ریخته است ..
گندم یه کم بیشتر دوست دارم .. آجی کوچیکه ساقه های گندم رو میذاره توی آب و خیلی بامزه سبز میشه .. ولی عدس انگار پر تره ..
خب پس یه ماه دیگه باید اقدام کنم ..
مرسی ..

سمیرا 14 بهمن 1391 ساعت 10:53 http://sepideye-eshgh.blogfa.com

پس همه همینطورن تا تقویم میاد دستشون اول تعطیلات رو میشمرن
من تخصصی در زمینه سبزه ندارم.. ولی عدس رو دوست دارم

اونم از نوع نوروز .. یه تعطیلات حسابی برای استرااااااحت
راست میگی عدس فر فری میشه بامزه است ..

خانم خانما 14 بهمن 1391 ساعت 15:40

من که پارسال سبزه عدس گذاشتم ولی زیاد جالب نشد...مخصوصا که چند نفر هم مسخرش کردن دیگه فکر نکنم عدس بذارم.فکر کنم گندم بهتره.ینی یه دست تر میشه!
کالری شماری؟وای خیلی سخته!

آره گندم یه دست میشه .. تازه میشه خودت یه کمی هم یه دستش کنی ..
مجبورم دیگه .. تا عید میشه حداقل دو کیلو بهتر بشم .. یا یه کم صیقلی تر

منم خیلی تعطیلیا رو دنبال می کنم قاصدک..همش دنبال وقتم واسه رفتن به شیراز:)
سبزه رو اگه گندم باشه همون دو سه هفته قبل از عید بذاری خوبه... اگه شاهی یا عدس یا چیز دیگه بباشه باید مثلا یک ماه زودتر...حالا ببین اونا که کارشناس ترین چی میگن..من می خوام پیشاپیش بگم سال نو مبارک:)

آره حق داری .. خصوصا اینکه راه دوره و باید چند روزی وقت داشته باشی برای رفت و آمد ..
منم این تبریک پیشاپیش رو با آغوش باز می پذیرم ..

شکیبا 14 بهمن 1391 ساعت 22:05 http://personallife1.persianblog.ir/

وااااای منم از حالا ذوق هفت سین دارم دلم می خواد یه هفت سین خوشگل برای آتلیه بچینم
قاصدک اگه سبزه انداختن رو یاد گرفتی به منم یاد بده

وای شکیبا شاید جور کنم ما هم بیایم اونجا برای ثبت چهارمین عید مشترک.. دعا کن کارها درست پیش بره .. ببینم چه می کنی دختر
حتما عزیزم ..

لیندا 25 بهمن 1391 ساعت 21:44

عاششششقتم چرتکه انداختی واسه تعطیلات . حسابی هااااا
یاد خودم افتادم سرکار میرفتم امار همه تعطیلاتو داشتم تا مثلا 5 -6 ماه دیگش. یادته ؟ من زیاد حساب کتابتو نفهمیدم چون در هرصورت واسم فرق نمیکنه
یعنی 30 اسفند هم باید برید ؟ روزی که سال تحویل میشه ؟

منم عاشقتم عزیزم ..
آآآآآآآآره بابا تا ته سال 92 رو در آوردم ..
هنوز برای 30 ام مطمئن نیستم چی میشه .. اگر خودشون تعطیل کنن که هیچی .. اگر مرخصی حساب بشه که میام .. چون میخوام کل عید رو نیام .. اونطوری 4 روز اول فروردین هم جزو مرخصی حساب میشه ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد