کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

399

سی ساله و لیسانسه که باشی .. دیگه آگهی های استخدام دولتی رو حتی برای سرگرمی هم نمی خونی .. حتی اگر اون آگهی مربوط به است....خدام وزارت نی رو باشه (چون شرط سنی داره اصولا)


سی ساله که باشی .. هر چی فکر می کنی می بینی حتی حال نداری شغلت رو عوض کنی و کتاب و دفترت رو برداری از این شرکت جمع کنی بری اون شرکت .. سر جای خودت می شینی و توی این اوضاع رو هوا بودن مملکــــــــــــــت صندلی ات رو می چسبی و حتی دست به کاری نمی زنی مبادا صندلی ات از دست بره ..


سی ساله که باشی .. تخیلاتت رو همسو می کنی تا برسه روزی که بشی رئیس خودت و نوکر خودت ..


سی ساله که باشی .. حتما احتیاط بیشتری می زنی تنگِ تصمیماتت .. کمی از بال و پر بلندپروازی هات می چینی و روالت رو کم کم تغییر می دی .. دیگه بی خیال تغییر همه دنیا میشی .. کم کم دنیا رو همینطور که هست می پذیری و دست به تغییر خودت می زنی ..


سی ساله که باشی .. دنیا برات کوچکتر میشه .. سقف اش پایین تر میاد و دیوارهاش به هم نزدیک تر میشن و تو می مونی و دلبستگی هایی که توی این سی سال دور خودت جمع کرده ای ..


سی ساله که باشی .. به ده سال دیگه فکر می کنی که قرار هست چهل ساله بشی .. سنی که از پختگی هاش زیاد شنیده ای ..


سی ساله که باشی .. و هنوز فـــرزندی نداشته باشی .. به روزهای بیست سالگی فرزندت فکر می کنی و اختلاف سن حداقل سی سال ..


سی ساله که باشی .. دو تا موی سفید با حیا می بینی که خودشون رو لابه لای موهای تیره پنهان کرده ان تا توی آیینه دیده نشن ..


سی ساله که باشی .. دلت بیشتر سایه و مهر پدر و مادر رو میخواد ..


سی ساله که باشی .. شیطنت های بیست سالگان بیشتر برات لذت بخشه ..


سی ساله که باشی .. گاهی خودت تعجب می کنی از اینهمه بهاری که پشت سر گذاشته ای ..

.


نظرات 9 + ارسال نظر
سمیرا 16 بهمن 1391 ساعت 09:27 http://sepideye-eshgh.blogfa.com

در مورد کار و این حرفا واقعا باهات موافقم..
ولی راجع به بقیش مهم دلته که ۱۸ سالست عزیزم

منم با دل موافقم ..

زهرا 16 بهمن 1391 ساعت 09:36 http://zizififi

۳۰ ساله که باشی و به شت سرت نگاه کنی و هنوز با هزاران هزار ارزوی تحقق نیافته روبرو باشی انوقت است که دلت میگیرد.به هرحال امیدوارم در پایان ۳۰سالگی به همه ارزوهایت برسی.راستی از شنبه میتونم بخونمتون و دیگه از خونه نمیتونم بخونمتون.همچین اوضاعی دارم من

می دونی زهرا .. یه کاری کردیم و شاید اشتباه بوده .. برای آرزوهامون و دستیابی به اونها وقت تعیین کردیم .. اینه که شاید دیرتر هم بهشون برسیم ولی دیگه ازشون لذت نبریم .. این نگاه رو کاش درست کنیم ..
.
پَ چرا

مژگان یک دنیا عشق 16 بهمن 1391 ساعت 09:41

تو این م م ل ک ت 30 ساله که باشی انگار 60 سال رو طی کردی.ختم کلام

[آیکون قاصدک که داره کولی بازه می کنه و الان اشک هاش همه رو غرق می کنه ] .. نععععععع لطفا اینطوری نگو.. خیلی غم انگیزناکه که
.
اصلا حالا که اینطوره ما پرچمدار تغییر این نگاه میشیم .. میشیم سی سالگان خوشگل و زیبا و طناز و خوش فکر و خوش اندام و خوش رو و خوش صحبت و بشاش و سر حال و تازه نفس و مدیر و مدبر و کاردان و زیرک و قوی و با نشاط و عشــــــــــــــــــــــــــ-ق

پرنیان 16 بهمن 1391 ساعت 10:41

۳۰ ساله که باشی یا ۳۳ ساله و یا ۲۷ ساله عزیزم خیلی فرق نمیکنه.. چرا ما رو این عدد انقدر حساسیم آخه!
مهم اینه که برا آرزوهامون داریم تلاش میکنیم. مهم اینه که هدفهای بزرگ داریم و این خیلی ارزشمنده. اونی که همین هدف و آرزو رو هم نداره که خیلی بدبخته! حتی ما اگه بهش نرسیم بازم با انگیزه زندگی کردیم..

واقعا نمیدونم چرا حساسیم ..
عزیزمی با این همه + اندیشی

اطلسی 16 بهمن 1391 ساعت 11:29

30سالگی برای من مثه یه مرزه.مرز وسط.و الان با کلیییییییییی ارزوی محقق نشده به این مرز نزدیکم....خیلی معیارها و اولویت ها دارم که باید قبل این مرز برسم بش...
راستی چرا مگه؟من دیدم نیرو شرط سنش چقدره؟ جالبه که شهر ما اصلا نمیخواد

یه زمانی یه نقطه بود که خیلی دور وبد .. حالا بهش رسیدم و ازش گذشتم اتفاقی هم نیفتاد ..
لیسانس 30- متولد 91/10/16 به بعد .. من دو ماه و یک روز بزرگترم

اطلسی 16 بهمن 1391 ساعت 12:47

61 منظورته
فقط بخاطر دوماه!من فکر میکردم 62 هستی قاصددک چرا اونوقت!؟

فک کن .. نوشته ام نود و یک ..
نه دیگه 61 ای هستم عزیزم .. نمی دونم ..

آلما 16 بهمن 1391 ساعت 14:05

اون اگهی استخدامه شرایطش چی بود؟

می تونم لینکش رو برات بذارم عزیزم ..

خانم خانما 16 بهمن 1391 ساعت 14:11

30 ساله یا 40 ساله یا اصلا 20 ساله...مهم اینه که تو مسیر درستی باشی...
کدوم همه بهار دوستم؟30 تا که چیزی نیست

مسیر درست رو چطور میشه تشخیص داد؟ این درست بودن نسبی هست .. نه ؟

بانو 16 بهمن 1391 ساعت 14:23 http://heartplays.persianblog.ir/

من تیر 62 هستم... دارم از لحظه لحظه 29 سالگی استفاده می کنم...
30 سال به نظرم خیلی بزرگ شدم...

پس خوب استفاده کن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد