کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

449


دو شب قبل بود ..

یکدفعه دلم گرفت .. حس غریبی چنگ به گلوم انداخت و به هم ام ریخت ..

پناه بردم روی تخت و رو کردم به پنجره .. پنجره ای که فقط تاریکی پشتش بود ..

..

احسانم .. بغلم کردی و یکدفعه .. بین اون همه فکر .. یاد چیزی افتادم .. سد شکست و اشک هجوم آورد و صدای متعجب خودم بود که می گفت : وااای ! چند سال پیش همچین وقتی مکه - مدینه - بودم .......................

.

سال 82 بود .. شب شهادت حضرت زهرا .. همسفرهام، فاطمه و ساندرا رفته بودن مسجد شیعیان و من مونده بودم توی هتل .. پای تلویزیون .. ناصر عبدالهی –که خدا رحمتش کنه- ”یا فاطمه، بنت نبی” می خواند و من بی حال روی صندلی نشسته بودم .. انگار یکی کوبید بهم .. بلند شدم و چادرم را برداشتم و راهی شدم .. جماعتی ارزو داشتن جای من، همچین جایی باشن و من اینجا بودم و نشسته بودم توی هتل ..

پیاده تنها چند دقیقه راه بود .. رفتم و رسیدم پشت بقیع .. اونوقت ها هنوز مثل این روزها نبود که خانم ها ساعات خاصی از روز بتونن پشت بقیع باشن .. ایرانی جماعت .. دسته دسته و کاروان کاروان نوحه می خوندن و زیارت می کردن .. چقدر من تنها بودم !

اون شب در بین الحرمین گذشت .. حال و هوای ایرانی های نشسته بر سنگفرش بین الحرمین یاد عاشورا را برای من زنده کرده بود ..

.

دلم گرفته کمی ..

همون شب به احسان گفتم، گفتم ”چقدر بزرگ شدم” .. و فقط خودم می دونم این بزرگ شدن چقدر معنی کوچک شدن میداد !!


 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهربانو 26 فروردین 1392 ساعت 16:00 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

آخ از جمله آخرت...قشنگ حس می کنم حرفات رو و تجربش رو دارم...

سیندخت 26 فروردین 1392 ساعت 18:48

گریم گرفت... چقد دور شدم... از این حس و حال... اونقد دور که فک میکنم دارم گم میشم...

منم حس ام همین بود سیندخت ..

لوتوس 26 فروردین 1392 ساعت 20:29

وای عزیزم با این پستت خیلی دلم خواست ببینمت
خیلی خوب نوشتی خیلی ...
دلم هوای کعبه کرد
ما سال ۸۶ نوشتیم ولی هنوز اسممون نیفتاده !!!

الهی دوباره قسمت شما بشه به همراه همسر گرامی

و خدایش بیامرزد واقعا ترانه زیبایی خوند ...روحش شاد

ایشالا خیلی زود قسمت شما هم میشه ..
فکر کنم دیگه امسال نوبتتون باشه ایشالا ..
.
یه بار هم با احسان جانم رفته ام .. ایشالا برای هر کی آرزوش رو داره بشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد