کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

457


نوبت داداش و عروس بود تا هسته ظریف و کوچک خرما را بین دستهای هم بازی بدهند و از من و احسان بپرسند ”گل کدومه؟”

چهار تا دست عمودی روی هم قرار گرفته بودند .. دستهای ظریف عروس بین دو دست مردانه داداش محصور شده بود .. طوری چشم دوخته بودم که انگار حرکت هسته را از حفره بین انگشتانشان می دیدم ..

گل رد و بدل شد و هر دو، دستها را مشت کرده رو به روی ما گرفتند ..

به احسان گفتم ”یه ضرب بگم گل کدومه؟” سرش را به علامت موافقت تکان داد .. به یکی از دو دست عروس اشاره کردم، دستی که بعد از اولین دست داداش، بالاترین بود ..  و گفتم”عزیزم گل رو بده ” .. مشت عروس باز شد و هسته خرما آن بین خودی نشان داد ..

تکه کلام همیشگی داداش بود و خنده ریز عروس ..

گفتند لابد از بین انگشتانمان دیدی .. گفتم نه .. حس کردم .. با شناختی که از شما دارم ..

و و اقعا حس کردم ..

طرفِ بازی برادری بود که میدانستم یکی از عناصر وجودی اش از خودگذشتگی و مهربانیست .. و عروس که میدانستم حساسیت زنانه اش میل به حفظ هر چه دارد، است ..

و من بودم و حس خواهرانه ای که میدانست برادر در دور اول بازی، گل -هسته خرما- را حتما به عروس پیشکش میکند تا او را بیشتر در بازی شریک کند .. و عروس، که میدانستم ترجیح میدهد گل را پیش خود نگه دارد .. و باز انگار میدانستم عروس ترجیح می دهد زودتر به سکون برسد .. پس گل را از دست اولش به دست دومش منتقل نمی کند ..


نظرات 13 + ارسال نظر
زهرا 3 اردیبهشت 1392 ساعت 07:43 http://zizififi

ایول تجزیه و تحلیل.ایول روان ناشی شخصیت .خلاصه ایول
حالا من هروقت گل یا پوچ بازی می کنم میدونی از کجا می فهمم گل دسته کیه؟؟؟از اینکه طرف دقیقا همون دستی که توش گل رو داره شل میگیره برای رد گم کنی
واقعا به من افتخار می کنین که چه دوست باهوشی دارین؟؟؟چشم نخورم واقعا


.
پس برای من این تکنیک رو به کار نبر .. چون من در هر حال اینقدر دو تا دستام رو به هم فشار میدم که رد ناخن هام روی کف دستم میمونه

آلما 3 اردیبهشت 1392 ساعت 08:04

باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
روانشناس


اتفاقا تکه کلام داداش هم همینه ”بابـــــــــاااااااااااااااااااااااااااا”

مژگان یک دنیا عشق 3 اردیبهشت 1392 ساعت 08:28

بابا روانشناسی واسه خودت کهههههههههههههههههه
من تو این بازیها انقدر افتضاحم که خدا بدونه.


رفته بودم تو فاز شخصیت خوانی

اطلسی 3 اردیبهشت 1392 ساعت 09:13

استدلال خیلی محکم و درست بود اما من بعد احساسی و روانیشو پررنگ تر دیدم...خصوصا حس خواهرانه تو...و رابطه بین قاصرک و همسرش
خدا هردو و هردوتونو برای هم حفظ کنه


این یکی از بازی های روز جمعه بود ..پیک نیک که بودیم.. جای همه تون خالی ..

ترنج 3 اردیبهشت 1392 ساعت 09:18 http://toranj90.blogsky.com/

تا حالا گل یا پوچ روانشناسی نخونده بودم خوشم اومد

بار اول جواب داد .. ولی فکر نمیکنم قابل استناد باشه ..

مهربانو 3 اردیبهشت 1392 ساعت 09:49 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

روانشناسی زن داداشی:)
خیلی هم خوب:)

آی آی آی .. چرا نمیگی خواهرانه؟

خانم خانما 3 اردیبهشت 1392 ساعت 10:09

ای ول ای وله!
خودت خوبی دوست گلم؟


آره دوستم خوبم .. و باز ممنون بابت یادآوری هدیه روز مادر

بابا اینکاره!!!
و خیلی جالب این افکار رو که شاید چند ثانیه ای بیش نبودن رو به نگارش درآوردی!!!


مرسی عزیزم ..

سیندخت 3 اردیبهشت 1392 ساعت 11:42

اینکااااااااااااااااااااااره... حرفه اااااااااااااای... گل پیدا کن!

سمیرا 3 اردیبهشت 1392 ساعت 12:48 http://sepideye-eshgh.blogfa.com

بیشتر وقتا حسای آدما محاله اشتباه کنن ..
این بازی رو با بچه کوچولو ها انجام دادی ؟ یعنی موقع بازی میخوای قورتشون بدی انقد قیافشون بامزه میشه

عزیزززززم ..
نه .. خیلی وقته بچه کوچک دور و برم نداشته ام ..
احتمالا چشماشون براقتر میشه و لبهاشون رو بهم فشار میدن و نگاهشون داد میزنه که گل دست منه

دخملی 3 اردیبهشت 1392 ساعت 13:45

بابااااااااااااااااااا روانشناس... بابا این کارررررررررررره. بابا خواهررررررررررررر


از دست تو ..

بانو 3 اردیبهشت 1392 ساعت 14:12 http://heartplays.persianblog.ir/

تو روانشناسی موفق هستیااااااااااا...

عزیزم ..

آمارین 3 اردیبهشت 1392 ساعت 16:12 http://amarin.blogfa.com

اوه اوه چه خوارشوهری


از دست تو .. به نکته ای کلیدی اشاره کردی ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد