کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

477


تا حالا کیک تولد پختین؟ مثلا برای مامانتون .. یا باباتون .. یا برای همسر عزیزتون .. خب من این شانس رو داشتم ..

3 خرداد تولد مامان عزیزم بود .. از یکی دو روز قبل فکرم رفت سراغ تهیه کیک تولد .. مامی سایت و وب شف طیبه عزیز شده بودن پاتوق قاصدک قناد باشی !

اعتراف میکنم دست و دلم لرزید و خامه را خودم درست نکردم و خامه فرم گرفته را از قنادی نزدیک خانه عشق تهیه کردیم ..

کیک اسفنجی 6 تخم مرغی پختم و نشستم پای فر و با هر ذره پف کردنش ذوق کردم .. کیک آماده شد.. از آنجا که قالب گرد نداشتم و کیک اسفنجی را توی سینی فر پخته بودم، یک دیس خوشگل و خوش تراش مستطیل شکل انتخاب کردم و وقت تزئین رسید .. اول نظرم این بود که کیک را دو لایه درست کنیم .. ولی با پیشنهاد احسان تعداد لایه ها را بیشتر کردیم .. احسان کیک را از وسط نصف کرد تا اندازه دیس باشه و هر نصف را از میان نصف کرد تا 4 لایه داشته باشیم  و من هر لایه را با آب کمپوت آناناس خیس می کردم و همینطور پیش می رفتیم .. لایه اول را خامه و آناناس ریختیم .. لایه دوم را خامه و شکلات چیپسی و لایه سوم را خامه و گردوی خرد شده .. رسیدیم به سر کیک .. بقیه خامه را ریختم روی سر و روی کیک مستطیل شکل و د ِ صاف کن .. که البته خامه همکاری نمی کرد و خوب صاف و یکدست نمی شد .. بعد روی کیک را با آناناس حلقه ای و توت فرنگی و شکلات چیپسی تزئین کردیم .. و در آخر دنت شکلاتی را توی قیف ریختیم و با کوچکترین سایز ماسوره روی سر و روی کیک، دالبری پاشیدیم .. و کیک ما آماده شد و رفت توی یخچال نشست تا خودش رو بگیره و قاصدک و احسان آماده بشن و برن تولد بازی ..

کیک ما می تونست بهتر باشه اگر از شب قبلش اماده می شد و خامه خوب به خوردش می رفت ..

کیک ما می تونست بهتر باشه اگر خامه بیشتری استفاده می کردم و بی خیال کالریش می شدم ..

کیک ما می تونست بهتر باشه اگر کیکش اسفنجی تر می شد و پوک تر ..

ولی همه قویاَ اظهار داشتند که برای تجربه اول خوب بود ..

و البته من درس گرفتم ملت وقتی عکس کیکشون رو میذارن توی سایتهای مختلف .. نگم ”وا .. چه بی حوصله تزئین کرده” .. بلکه بگم ”واااااااااای بنده خدا چه زحمتی کشیده تا همینجا کیک رو تزئین کرده” !!!!!!!!!!!!!!!

.

خلاصه این بود اولین تجربه کیک تولد پختن من و احسان جانم !

 





توصیه میکنم اگر اهل این کارها هستین تجربه درست کردن کیک با همسرتون را از دست ندین .. تجربه ای بی نهایت دلچسب و خوشمزه است :)))


.

.


*  :)))))) الان تشکر میکنم از خودم که روی زمینه کرم قهوه ای عکس انداختم و معلوم نیست کیک کدومه، رومیزی کدومه !!!!!!




نظرات 23 + ارسال نظر
دخملی 6 خرداد 1392 ساعت 12:12

واییی به به چه تجربه خوشمزه و جالبی!‌عکسسسسسسس لطفا

واقعا کیف داد ..
فردا ایشالا چسبانده می شود ..

خانم خانما 6 خرداد 1392 ساعت 12:21

منم این روزا زدم تو خط کیک های جدید ولی هنوز همچین کیکی درست نکردم..شاید بهتره بگم جراتش رو نداشتم
عکس کو پس؟

ولی درست کن حتما .. خیلی می چسبه .. و اصلا سخت نیست ..
میذارم ایشالا فردا .. امروز همراهم نبود

سیندخت 6 خرداد 1392 ساعت 12:43

واااااااااای چه کار دوست داشتنی ای کردین... دستتون درست... دلم برای این کارا تنگه

سیندخت دلم هوار تا برات تنگ شده بود .. اتفاقا خیلی به یاد تو و مژگان بودم ..

مژگان یک دنیا عشق 6 خرداد 1392 ساعت 12:52

تولدشون مبارک.
عکسش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خامه اش خودت میزدی دیگه.راحته

میگذاریم .. همراهمان نبود ..
چرا اینقدر نیستی مژگان خانومی
آخه بار اول بود .. ترسیدم خراب شه وقت هم نداشتم .. حالا میرم خودم امتحان میکنم ..

اطلسی 6 خرداد 1392 ساعت 12:58

اون وعده نصب عکست توی حلقممممممممم
مرسی عزیزم منم خوبم...
چه کار خوبی برای مامانت کردید...به به بوی کیکت تا اینجا اوووووووومد
پیش خودمون بمونه ایشالا امسال میخوام برای مامانم تولد دهه بگیرم.توی خونه خودمون.از ترس لو نرفتنش به هیییییچ کس نگفتم...خاله هامم میخوام بگم بیان.مامانم سورپرایزشه///خلاصه هیجان دارم از حالا


چه کار خوبی .. من نتونستم .. اصلا شرایطش رو نداشتم .. اتفاقا تولد دهه هم بود .. ایشالا یه وقت دیگه ..
واقعا هیجان هم داره .. کاری باری بود بگو

زهرا 6 خرداد 1392 ساعت 13:40

حالا هی بیاید پز کدبانویی هاتونو بدین بعد من قد قد آب شم.خب؟؟؟
حالا من چی کار کنم دلم کیک پزیدن خواست تازه فر هم ندارم؟؟؟
عزیزم تولد مامانت مبارک.ایشالا هزاران سال زنده باشن



من کاملا درک میکنم حست رو .. چون خونه قبلی فر نداشتم و دلم حتی برای یه تیکه لازانیا پر می کشید ..
مرسی زهرا جان ..

آمارین 6 خرداد 1392 ساعت 15:14 http://amarin.blogfa.com

از وقتی لادن شده کیک پز و شیرینی پز خونه ی ما دیگه از قنادی کیک نمیخریم
اونوقتی هم که نازگل دنیا نیومده بود با رام لذت کیک پختن رو چشیدم. حیف که رام دیگه اصلا حال و حوصله ی هیچ کاری نداره

چه عالی .. منم دوست دارم به اونجا برسم ..
حوصله رام هم میاد سر جاش .. الان شرایطتون خاصه عزیزم .. ایشالا درست میشه :))

به به چه دخملی!
تولد مامی من هم تو خرداده و خوشبختانه من اون روز پیششم! الان با کاری که تو کردی به سرم زد که براش کیک پخت کنم!

زود باش عکسشو بذار ببینیم چی شده!
با آقای همسر آشپزی کردن هم خوبه ها :)

پیشاپیش تولدشون مبارک .. خیلی خوبه که میری خونه ..
واقعا لذت بخشه ..

پرنیان 6 خرداد 1392 ساعت 17:37

تولد مامان عزیزت مبارک دوستم..
منه بیچاره هم فر ندارم! ولی شدییییدا علاقمندم به این کارا.. امیدوارم تو خونه بعدیمون شانس این تجربیات رو داشته باشم.

مرسی پرنیان جان ..
امیدوارم خونه بعدیتون همون چیزی باشه که میخوای :))

shakiba 6 خرداد 1392 ساعت 18:07

'goshnam shod kashki alan ye boresh az on cake inja bod ba chaeu mikhordim

ای وااااااااای
البته فکر کنم عکسش خیلی خوشمزه نشون نمیده ..

مهربانو 6 خرداد 1392 ساعت 23:39 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

ای دختر خوش تعریف دل آدم آب کنننننننننننننن:))))) نوش جونتوننننننننننننن..منتظر عکسم:) زوددددددد باش:)

..

زهرا 7 خرداد 1392 ساعت 07:38 http://zizififi

کیک بسیار خوشمزه و لذیذی به نظر می رسه .به به به
وای کاش الان این کیک اینجا بود ...با چایی خیلی فاز میده
توصیه زهرا خانوم جان:لطفا در برنامه بعدی کیک پزونتان از موز هم استفاده بنمایید...یعنی داخل کیک گردو باشد و ایضا موزپیشاپیش از توجه شما ممنونم



زهرا جان از موز استفاده نکردم ، چون فکر کردم له میشه و شاید خوب نشه .. ولی برای دفعه بعد حتما استفاده می کنم ..

زهرا 7 خرداد 1392 ساعت 08:15 http://zizififi

بعد برای برنامه بعدی کیک پزونتان که موز و گردو داخل کیکتان ریختید زهرا رو هم دعوت بنمایید به صرف کیک قاصدک جون پز و چای دیشلمه ی قندپهلو ...
مجددا پیشاپیش از توجه و دعوت شما ممنونم(آیکون یک عدد زهرای چترباز)

با کمــــــــــــــــــــــــــــــــال میل

اطلسی 7 خرداد 1392 ساعت 09:25

موز فکرکنم گرمش خوی نشه اما من همیشه سیب و دارچین میزنم محشررررررر میشه...
عجب رنگ و بویییییییی داره چه تزئین خوشگلی به به
یه چیز دیگه هم توجهمو جلب کرد!ایم رانر های ایکیا نیس؟من عین این کوسن صورتیشو خریدم!همونجا هم رانر صورتیشو میخواستم نداشت!!هنوز چشمم دنبالشه

برای کیک سیب و دارچین که سیب و دارچین رو توی خود مواد کیک می ریزم می پزه .. و واقعا هم عطر خوبی داره ..
این پایه اش اسفنجیه دیگه .. چون بعد می خواستم تزئینش کنم ..
نه عزیزم رانر نیست .. رومیزی چهارگوشه .. از تجریش خریده ام .. شونصد تا مغازه رومیزی و رو کوسنی داره ..

زهرا 7 خرداد 1392 ساعت 10:42 http://zizififi

اطلسی جونم اون موزی که من میگم به صورت گرم نیست...این موزو برای وسط کیک میذارن...برای طعم بهتر و خوشمزه تر شدن ...عینه اون کیک تولدایی که از قنادیا می گیریم...من کیک عروسیم داخلش مغز گردو و بادوم و موز داشت.عجیب خوشمزه بود

زهرا حالا دل من آب شد با کیک عروسیت ..
عزیزم کیک تو تازه بوده .. موز درست و حسابی گذاشته بوده .. من یکی دو بار کیک بیرون رو خوردم حس کردم موزها سیاه شده ان .. یه کم دلم رو زد .. ولی ایشالا اینبار خودم هم استفاده میکنم ..
تازه وقتی برش زدیم یادم افتاد چرا لایه ها رو بهتر نچیدم .. که اون قسمت برشته شده کیک مرتب تر باشه .. خودش کلی توی خوشگلی برش موثره ..
اصلا برم آستین بالا بزنم کیک بپزم ببینم اینبار چی میشه

خانم خانما 7 خرداد 1392 ساعت 10:55

واااااااااااای چه کیک هوس انگیزیییییییییییییی
قاصدک عالیه..دلم خواست!
میگما...قالبت چی بود؟

واااااقعن؟؟؟؟؟؟
با شرمندگی عکس گذاشتم ..
قالبم سینی فر بود .. توی سینی فرم مواد رو ریختم و بعد که کیک اسفنجی پخت .. از وسط به دو نیم و بعد هر نیم رو از وسط به دو نیم دیگه برش دادیم ..

خانم خانما 7 خرداد 1392 ساعت 11:54

آها...دیروز گفته بودی ولی اونقدر حرفه ایه گفتم چه قالبی!

شوخی میکنی؟؟ اصلا به نظر خودم حرفه ای نیست ..
خوشحالم از نظر تو خوب شده

اطلسی 7 خرداد 1392 ساعت 12:11

خیلی خوشگلله...ایا یادت هست صورتیشم داشتی یا نه؟میتونم بپرسم سایزش چنده و چند خریدی؟

عزیزم قابلی نداره ..
نه صورتی نداشت .. فقط همین ترکیب رنگ رو داشت .. با گل های متفاوت .. منم این طرح رو برداشتم که با گلهای روی دیوار قرمز - خونه قبلیمون- هماهنگ باشه
فکر کنم 1x1 باشه .. میز من 90 هست و گرده .. این چهار گوشش کمی آویزون می مونه ..
باورت میشه اگر بگم 8000 تومن !!!
بلی .. هشت هزار تومن ..
برم تجریش حتما میرم ببینم صورتی داره یا نه ..

آلما 7 خرداد 1392 ساعت 12:15 http://www.almaa.blogsky.com

خوب هنرمندی دیگه عزیزم

دلم عجیب چایی میخواد با اسانس هلو

شرمنده نفرمایید ..

منم پیرو مرام دوستانه چای میخوام با اسانس هلو .. بدون حتی یه چیکه کیک شکلاتی

آی ناز 9 خرداد 1392 ساعت 10:44 http://aghazeshirin.persianblog.ir/

ای قاصدک خانوم من حامله ام. اونوقت زنده شدم با دیدن عکسه. دوس دارم خودم پاشم دست ب کار شم. مرسی ک حوصله و ذوق انجام ی کار خوبو در من بوجود اوردی.

آی ناز عزیزم .. نمیدونم باید شرمنده باشم یا خوشحال ..
امیدوارم بهترین کیک دوران بارداری ات رو بپزی و خودت و فرشته ات و همسرت از خوردنش لذت ببرید ..

آمارین 9 خرداد 1392 ساعت 12:27 http://amarin.blogfa.com

به به تزئینت تو حلقم. خوشگل شده ولی راس میگی کاش زمینه ت یه رنگ دیگه بود
راسی اون چیپسای پرینگلز چی میگن؟

مرسی ..
بابت خصوصی هم ممنووووووووون ..

اون عکس دیگه خونه خودمون نیست .. خونه صاحب تولده

اطلسی 9 خرداد 1392 ساعت 13:19

اخی ای نازز تازه عروس توراهیی داره...تبریککککککککک
مرسی عزیزم

مهربانو 9 خرداد 1392 ساعت 13:31 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

ای ولللللللللللللللللللل ای چیههههههههههههه؟!!
خوشبحالت اصن....نوش جونتون:))) دلم ضعف رفت با چایی بخورم:)


ایشالا برات درست میکنم عزیزم ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد