کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

535

پیامک را که باز میکنم .. میبینم :


بانک سامان

مشتری گرامی، قاصدک فلانی، تبریک و شادباش ما را به مناسبت روز تولدتان پذیرا باشید.

”با شما هستیم”

.

.

یعنی این انصافه؟ که روز تولد من توی شناسنامه 28 شهریور ثبت بشه .. تا من نیمه دومی محسوب نشم و هنوز هفت سالم تمام نشده برم کلاس اولی بشم و یک سال پشت کنکور بمونم و تمام دویدن‌های مامانی را برای عقب نماندن از تحصیل بی ثمر کنم و دود کنم بره هوا .. و بعد .. نزدیک اتمام سی سالگی – آه، خدای من! -  بانک سامان پیامک بفرسته و تولد مجازی! دروغی! قلابی! و ... من رو تبریک بگه .. و من باز غصه بخورم که همه جا .. همه جا .. توی تمام مدارک عمرم .. تاریخ تولدم چیزی نیست که هست!

.

یکی از دغدغه‌های بعد از عمرم اینه که بمیرم و روی سنگ قبرم ننویسن متولد 28 شهریور .. بلکه بنویسن متولد 15 آبان ..

آخ که چقدر من روی آباندخت بودنم متعصبم !!

.

.

خدایا! نمیدونم سالروز ولادتم در دنیای دیگر کی باشه!  نمیدونم برای من چه خیر و صلاح و مصلحتی خواسته‌ای! فقط به حرمت اینکه آفریده خودت هستم، بخواه دست خالی نباشم .. بخواه انقدر باشم که از عشق و احترام و محبت عزیزانم لبریز باشم .. آنقدر باشم .. که عطر تازگی و پویایی و زندگی به عزیزانم ببخشم .. و نه طعم بد کهنه‌گی و رکود و رخوت !



نظرات 6 + ارسال نظر

منم دقیقا مثه توام قاصدکی! فک کنم 30 شهریور باشم! نکردن یه کم اینورتر بگیرن که تابلو نشه! و جالبه منم مثه تو کوچولوترین عضو کلاسام بودم منتها با سه ماه تفاوت! واقعا چرا اینکارارو می کردن ایا!!!!

اما تا حالا حس تو رو نداشتم! یعنی ازین اتفاق انقدر ناراحت و دلخور نبودم! یعنی رو سنگ قبرمون هم اون تاریخ رو می زنن!!! اَی بابا!!! این که خیلی بد شد!!! اونایی که میان و رو سنگ قبرم رو می خونن نمی دونم که من چه آذرماهیه دو آتیشه ی بودم! خیلی حیف می شه

خعلی این کامنت رو دوست داشتم .. دقیقا حس هم همدردی توش موج میزد ..

دلخوری نداره؟ همه روز تولدشون از n تا بانک و موسسه و فروشگاه تبریک میشنون .. اونوقت من

حالا اینا به کنار .. خودم زنده‌ام و میتونم بگم من آبانی‌ام .. بعدا ها رو چیکار کنم

زهرا 30 شهریور 1392 ساعت 07:48

اتفاقا منم از همراه اول در روز ۲۶ شهریور یک عدد اس ام اس تبریک تولد دریافت کردم...من تو توضیحات شناسنامه ام توضیح دارم که تولدم از ۲۶ مهر به ۲۶ شهریور تغییر پیدا کرده
جالب اینکه اون روزا خودم به خانواده ام اصرار داشتم که شناسنامه مو بزرگ کنن...اخه یکی از دوستام از من بزرگتر بود و مدرسه می رفت منم فکر میکردم خبریه ...بعدش که چند کلاسی رفتم بالاتر دور از جونت عینه سگ پشیمون شدم که چرا عینه ادم سروقت مقررم مدرسه نرفتم

دور از جونت دختر ..
حالا من خوشحالم که توی توضیحات شناسنامه اومده تاریخ تولدم 15 آبان بوده .. ببین برای آدم چه استرسی ایجاد میکنن

دخملی 30 شهریور 1392 ساعت 08:40

ای جانم... عزیزم... پستت در عین این که غمکین بودا به نظرم خنده دار هم بود. ببخشییییییییییید

اتفاقا دوست نداشتم غمگین به نظر برسه ..
اول که شوکه شدم از این پیامک .. بعدش که گرفتم قضیه رو، گفتم اینم شانس ما .. والا

اطلسی 30 شهریور 1392 ساعت 09:53

جالب اینجاس که من روز تولدم از بانکهایی که حساب و بستم هم تبریک میاد!جدیدا دوتا عطر فروشی هم میاد!!

بیا
خب من حق دارم غمناک بشم دیگه ..

سیندخت 30 شهریور 1392 ساعت 10:17

خواهری منم شناسنامش رو زود گرفتن برای منم می خواستن زودتر بگیرن منتها نمی دونم چرا توی اون مقطع قبول نکردن! احتمالا منم غصه می خوردم! البته من به زور و ضرب یه مدرسه یه سال زودتر رفتم سر کلاس! چون میگفتن تیزهوشم مثلا! ولی از اونجا که ظاهر و رنگ و زیبایی خیلی روم اثر داره و مدرسه داشت بنایی میشد بیشتر از یه روز نرفتم سرکلاس! و بدینسان سر وقت رفتم مدرسه!! :)))
ایشالا همیشه سلامت باشی و 120 سال زندگی کنی

سیندخت شیطون .. عجب دلایلی داشتی برای نرفتن ..
ممنون عزیزم ..

گنجشک پرگوی باغ 30 شهریور 1392 ساعت 10:28

سلام قاصدکی
امروز برا من از بانک تجارت اسمس تبریک تولد اومد
و من با این واقعیت تلخ یک بار دیگه مواجه شدم :)))

و به نکته ای که فک کردم این بود که بیچاره بانکا تو شهریور خیلی اوسکول می شن!!! یه عالمه تولد الکی رو تبریک می گن :)))


وای عزیزم .. چقدر متاسفم بابت این تجربه تلخ تکراری
.
آخ راست میگی .. من حاضرم یه قرارداد با بانک بنویسم .. نصف هزینه این پیامهای بیخودی رو بگیرم، بعد آمار تاریخ تولد واقعیملت رو در بیارم ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد