کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

632


سیاه پوشیده ..

خاله‌اش سرطان روده داشته .. مثل پدرش .. که سال قبل از دنیا رفته ..

 میگه سرطان روده زیاد شده .. درست میگه .. یکی پدر دوست خودم .. با وجود اطلاعات پزشکی بسیار بالا .. وقتی با دیدن بعضی نشانه‌ها به متخصص مراجعه می‌کنه .. می‌شنوه که چیز مهمی نیست .. و بعد از یکسال .. متخصص دیگه‌ای تشخیص سرطان میده ..

.

می‌ترسم .. یا شاید بهتر باشه بگم نگران میشم .. و مثل همیشه اول نگران عزیزانم و نزدیکانم .. و بعد به خودم فکر می‌کنم ..

.

تصمیم گرفته‌ام سلامت خانواده را بهتر مدیریت کنم .. برنامه و زمانبندی دقیق برای چک آپ‌ها داشته باشم .. برنامه غذایی سالم‌تری تهیه کنم .. و پیشگیری کنم از وقوع همه چیزهایی که بی‌خبر سر می‌زنن ..

.

بیاید بیشتر مراقب خودمون و خانواده‌هامون باشیم .. لطفا .. :)



نظرات 4 + ارسال نظر
آمارین 27 فروردین 1393 ساعت 13:34

تصمیمت خوبه قاصدک جان اما به قول مامانم میگه خدا نباید بد بده. ادم نمیتونه خودشو هرروز به دست دکتر و ازمایشهای مختلف بسپره. خیلی از مشکلات ما برمیگرده به تغذیه ی غلطمون. هرکاری کنی بازم مجبوری از همین مواد غذایی که دردسترس هست استفاده کنی. چقد از این مواد اورگانیک هستن؟ اونقد سم و مواد شیمیایی مختلف دور و بر مارو گرفته که خودمونم نمیفهمیم. تازه الودگی هوا و تشعشات و هزار مشکل دیگه هم به کنار.
فقط از خدا میتونیم سلامتی بخوایم.

همینه عزیزم .. موافقم .. و چقدر مامانت درست گفته‌ان ..

میدونی .. دوست دارم تا اونجا که دست منه مراقب باشم .. باقیش با خدا ..

کمتر سرخ کنم، روغن خوب استفاده کنم .. با روش‌های بهتر طبخ کنم .. میوه بیشتر بخوریم ..
من کم میوه میخورم .. و به طبع من شوهرم هم همینطور .. و این بده دیگه ..
سبزیجات بیشتر بخوریم ..

وضعیت آلودگی هوا و تشعشعات که دیگه نگران کننده شده ..
ایشالا خدا همیشه به همه ما سلامتی بده ..

سیندخت 27 فروردین 1393 ساعت 23:11

استرس... استرس عامل اصلی سرطانه این روزا... کاش بتونیم نداشته باشیم! :(

درست میگی سیندختی .. متاسفانه

آلما 28 فروردین 1393 ساعت 10:40

سرطان روده بزرگ علائم داره، که متاسفانه خیلی از پزشکای ما با بی وجدانی در مراحل اول تشخیصش نمی دن
وگرنه در مراحل اولیه به راحتی قابل درمانه
و زیاد هم هست درسته
اما سرطان یه زمینه ارثی هم داره، امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی

بعد فکر کن آلما جان پدر دوستم خودش سرپرست اورژانس بوده .. باز شک خودش و شاید تشخیص خودش به دادش رسید ..
بنده خدا یکسال قبلش میره پیش پزشک و طرف میگه هیچی نیست و خیالت راحت ..
.
مرسی عزیزم .. ایشالا همه ما همیشه سالم باشیم ..

گنجشک پرگوی باغ 2 اردیبهشت 1393 ساعت 10:02

خدا مراقب همه مون باشه...

آمین ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد