کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار
کنج ِ دنج

کنج ِ دنج

گاه نگار

676


خانه تمیز شده .. خورشت قیمه روی اجاق در حال جا افتادن .. سیب زمینی‌های خلالی‌ی ظریف و منظم، سرخ شده و بادمجان‌های قلمی درسته .. با شکاف روی شکمشان .. نمک خورده و آماده سرخ شدن ..

کاهوها شسته شده و ضد عفونی شده .. پودینگ وانیل آماده و با چند تا دونه پسته مغز شده، تزئین شده .. و بستنی سنتی آماده توی فریزر .. برای مخلوط شدن با آب هویج‌های نارنجی و شیرین ..

همه چیز آماده یک وعده غذای دو نفره .. یک پذیرایی خانومانه .. به سبک یک خانم خانه‌دار .. برای یک خانم شاغل که دو روز مرخصی گرفته و خیلی از کارهای عقب افتاده‌ی خانه را جلو انداخته و وقت داشته سر فرصت .. اول وقت .. یه سر به تره بار محل بزنه و خرید روزانه داشته باشه و سر فرصت و با حس و حال غذا درست کنه و سر حوصله منتظر جا افتادن خورشتش و دم کشیدن زعفرانش باشه .. و سر فرصت کاهو بشوره و با کاهوهای حسابی خشک شده سالاد درست کنه .. و ...

و منتظر رسیدن همسر .. ساعت گوشیش رو چک کنه .. یا گاهی چشم بدوزه به ساعت چوبی روی دیوار سالن ..

بره روی تخت ِ تمیز و تازه ملحفه عوض شده .. به بالشت تکیه بزنه و کتاب تازه‌ش رو ورق بزنه و ... لذت ببره .. از نوری که توی خونه پاشیده شده .. از بوی تمیز خونه .. از عطر غذا .. از لباس خانه‌ی تمیزش .. از موهای شسته شده و تمیزش .. از ریمل با حوصله روی مژه نشانده شده‌ش .. از رژ گونه‌ش ..

.. لذت ببره از سکوت .. از نبودن صدای پیچ گوشتی شارژی .. و نبودن صدای زنگ خوردن‌های بی‌وقفه تلفن روی میز کارش ..

.

وقت شام .. اولین قاشق را بذاره توی دهانش و منتظر تایید همسر نشه و خودش اعلام کنه “عجببببب خورشتی شده‌ها” .. و همسر عزیزش .. با تاکید اعلام کنه “ واقعا عالی شده .. خیلی وقت بود اینطور غذات جا نیفتاده بود ..”



نظرات 20 + ارسال نظر
زهرای روزهای خوب پاییزی 1 شهریور 1393 ساعت 15:24

خیلی وقته بوی غذای این مدلی جاافتادنی از خونه بیرون نمیاد...طفلی همسر چه جور داره منو تحمل میکنه؟؟؟؟
چه خوبه مرخصی بی دلیل و این چنینی.روزهاتون همیشه خوشمزه باشه.دلم قیمه بادمجون خواست

جای شما خالی عزیزم ..

بانو-دل می نوازد 1 شهریور 1393 ساعت 21:54

ارامشتون مستدام…

الهی ..

آمارین 1 شهریور 1393 ساعت 23:01

همسر ما که اهل تعریف نیست. ولی هربار که غذایی میپزیم میگیم چه خوشمزه شده نه؟ میگه دستت درد نکنه هیچوقت نشد بگه اره خیلی خوشمزه س

مسئله اینه تو همیشه اینقدر پرفکت آشپزی میکنی که تغییر محسوسی نیست که به چشم بیاد

نفیس 1 شهریور 1393 ساعت 23:07 http://diarynafiis.persianblog.ir

آخ جون چقدر دلم خواست نوش جونتون
چند وقتی هست خانوم خونه نیستم هوس کردم این مدلی زندگی کردن رو

جای شما خالی ..
گاهی خوبه .. دور بودن از مسائل بیرون از خونه ..

غزل 2 شهریور 1393 ساعت 09:40

کیف کردمممممممم عالی بوددددددددد
من 5شنبه ها که یکی در میون تعطیلم همین حسو دارم عاشقه ظهرام که افتاب میخوره توی اتاقق


منم آفتاب و روشنی رو دوست دارم ..

مهربانوت 2 شهریور 1393 ساعت 10:12

وای چه پست سرحال آوری... به به :-P :-)

خوشحالم

الما 2 شهریور 1393 ساعت 10:50


همه این کارها رو میشه تو روزای تعطیلم انجام داد
یا خورد خورد هر کدومو یه روز
مخصوصا اون ارایش تو خونه و لباس مناسبو
مهم اینه که ما برنامه ریزی و اهم و غیر اهممون درست باشه
که متاسفانه تو این بخش می لنگیم خواهر

روزهای تعطیل برای من، فوقش به نظافت خونه ختم بشه .. به همه اینها با هم نمی‌تونم برسم ..

برنامه ریزی درست رو باهات موافقم ..

ویدا 2 شهریور 1393 ساعت 11:16

وای قاصدک دلم واشد به قرعان این پستتو خوندم
من خیلی این حسو تجربه کردم وعاشق این حس وحالم
میدونی یک روز خونه داری کردن به سبک خانومای خونه دار اینقدر که برای ما شاغلا جذابیت داره برای خونه دارا با کلی غرغر همراهه وهیچ جذابیتی هم نداره و ازش بعنوان بشور بساب یاد می کنن
ولی برای ما به معنای یک روز زندگی کردنه
نه بدو بدو



می‌فهمم .. واقعا منم حس خوبی داشتم .. حتی وقتی کف آشپزخونه رو می‌سابیدم ..
واقعا بدو بدو نبود .. فقط دلهره‌ام این بود که خورشتم خوب جا بیفته و روغن بنداره .. نه که فلان پروژه‌ی مزخرف چی میشه و فلان مشتری چی میگه و ...

نفیس 3 شهریور 1393 ساعت 11:18 http://diarynafiis.persianblog.ir

راستی با اجازه ات من لینکت کردم

لطف کردی نفیس جان

شقایق 3 شهریور 1393 ساعت 12:04

زندگی یعنی همین .قدر داشته هاتون رو بدونید و ی کم برای داشتن و حفظ کردنش تلاش کنید .یادمون باه چیزایی ک ما داریم ممکنه رای خیلی ها آرزو باشه .
الهی خیر هم رو ببینید .این روزا دعاها و حرفهام پیرزنانه شده ....
ولی بس ک حس ِ نوشته ات زنده بود برام ....دلم خواست ک ون یکاد بخونم برات
وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصرِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَالَمین

محبت‌آمیزترین کاری که می‌شد یک دوست برام نجام بده .. خوندن همین دعا بود ..

می فهمم شقایق .. برای منم بعضی از روزهای خودم حتی، تبدیل به آرزو میشه ..
ایشالا همیشه دل ِ آروم داشته باشیم ..

اطلسی 3 شهریور 1393 ساعت 13:14

اخ اخ دلم خواست ازین مرخصی ها و خورشت ها
خوشحالم روز خوبی داشتید...
حسم چیزای خوبی میگه درموردت دوستم


خوشحالم .. بابت حس‌های مثبتت ..

به به چه خونه تون تمیزتر و مرتب تر شده.
خدا رو شکر که روز خوبی در کنار هم داشتید.

همیشه شاد باشید

ممنون مامان بتی عزیز ..

منم برای شما شادی میخوام ..

لیندا 6 شهریور 1393 ساعت 02:56

وای چه حالی داد این پستت بهم
عالی بود، هرچندوقت یه بار حتی شده ماهی یه بار مرخصی این مدلی و بی دلیل خیلی بهت انرژی میده
حتمن بازم تکرارکن این کارت رو


منم اون چند روز رو خیلی دوست داشتم ..
ایشالا

خانم گلاب 9 شهریور 1393 ساعت 08:48

کجاهایی خوشگل خانم؟

هستم .. مثل همیشه

آشتی 9 شهریور 1393 ساعت 09:43

سلام.
مممممممممم واقعا خورشتش عالی شده!! اونجوری که تو خونه رو ترسیم کردی، دلم خواست همین الان پاشم برم خونه!!!!!

جای شما خالی بود دوستم ..

اطلسی 10 شهریور 1393 ساعت 14:09

کم پیدا شدی دوستم خوبی؟خوشی؟

شقایق 15 شهریور 1393 ساعت 09:19

اول هفته ات به خیر خانوم.امیدوارم خوب باشی :)

مرسی مهربون :)

شقایق 16 شهریور 1393 ساعت 08:20

دلت میوه ی ممنوعه میخواد قاصدک ؟ نذار این خستگی و این سکوت و سکون بمونه ....ک اگه بمونه رفتنش و بیرون کردنش سخت ترین کار دنیاهاس ...بجنب دختر ...زود باش ...لحظه رو بچسب ....چ. فردا رسد فکر فردا کنیم ..زود باش

چقدر تو ماهی شقایق ..

هروقت اظهار به چیزی کنی همون برات اتفاقمیفته

مثلا به خستگی اظهار کنی خسته تر میشی

موفق باشی

تذکر به جایی بود .. ممنونم

سلام دوست من
خوبی؟؟؟؟
خیلی کم پیدا شدیداااا

امیدوارم زودتر این لحظه های بظاهر غمگین و خسته سپری بشه ، اگه با حرف زدن گوشه ای از خستگیات رفع میشد من هستم و البته همه دوستامون.
خوش باشی

فکر می‌کنم دوستای قدیمی‌تر دیگه این خصوصیت من رو شناخته باشن .. گاهی توی خودم میرم ..

محبت تو هست عزیزم که سراغم رو گرفتی .. برات بهترین‌ها رو میخوام

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد